divendres, 30 de novembre del 2012

Rigau s'oposa a la proposta del Ministeri d'Educació de canviar l'organització del sistema educatiu

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau.
Font: Facebook Irene Rigau
Actualitat - La consellera d’Ensenyament en funcions, Irene Rigau, ha rebutjat la proposta del ministeri d’Educació, dirigit per José Ignació Wert, que vol fixar els continguts de les assignatures instrumentals ─ matemàtiques, llengua i ciències─ i deixar via lliure a les comunitats autònomes en la resta d’assignatures, segons ha informat la secretaria d’Estat d’Educació, Montserrat Gomendio.

Rigau considera que amb aquesta llei només s’aconseguiria fixar “assignatures de primera i de segona” i per tant, discriminatòria. Ha afegit, també, que cal que Madrid fixi els mínims de cada matèria però que deixi via lliure a cada comunitat per desplegar el seu currículum i ha advertit que si la proposta prospera al Congrés, portaran la llei al Tribunal Constitucional. 

Rigau considera que “s’està improvisant” i que això pot tenir conseqüències molt greus quan s’està parlant d’ordenar el sistema educatiu. "És molt perillós, i demanem al ministeri que hi hagi més reflexió, perquè la precipitació en lleis d'educació pot resultar molt cara", ha valorat la consellera d'Ensenyament en funcions.

Ministre d'Educació, José Ignacio Wert.
Font: Twitter José Ignacio Wert.
D’altra banda, segons el Ministeri d’Educació, el que pretenen amb aquesta nova llei, és definir més clarament el currículum de les assignatures instrumentals, per exemple, especificant el número d’hores mínimes, però deixant llibertat a les comunitats autònomes i els centres en particular perquè pugui decidir quina oferta volen donar. D’aquesta manera, volen que “cada institut pugui especialitzar-se en un àmbit determinat”, segons ha dit Gomendio. “La reforma aprovada pel Govern [Estatal] busca reduir el fracàs escolar i millorar el rendiment dels alumnes. No és una normal ideològica” defensa el ministre d’Educació, José Ignacio Wert. I afegia que “cal evitar que hi hagi 17 sistemes educatius diferents”.

Amb aquesta iniciativa, el ministeri planteja un canvi en el punt de partida de l’avant-projecte de Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE), que havia sigut molt criticada per les comunitats autònomes, incloses les governades pel PP. En el text inicial, s’augmentaven fins un 65% les competències de l’Estat en la definició del currículum escolar, però sense especificar en quines assignatures. Actualment, el percentatge de l’Estat és del 55%. “Els percentatges no canvien”, ha avisat Gomendio, sinó el canvi de model. 

EduCa't amb qualitat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada