La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau. Font: Facebook Irene Rigau |
Actualitat - La consellera d’Ensenyament en funcions, Irene
Rigau, ha rebutjat la proposta del ministeri d’Educació, dirigit per José
Ignació Wert, que vol fixar els continguts de les assignatures instrumentals ─
matemàtiques, llengua i ciències─ i deixar via lliure a les comunitats autònomes
en la resta d’assignatures, segons ha informat la secretaria d’Estat d’Educació,
Montserrat Gomendio.
Rigau considera que amb aquesta llei només s’aconseguiria
fixar “assignatures de primera i de segona” i per tant, discriminatòria. Ha
afegit, també, que cal que Madrid fixi els mínims de cada matèria però que
deixi via lliure a cada comunitat per desplegar el seu currículum i ha advertit
que si la proposta prospera al Congrés, portaran la llei al Tribunal
Constitucional.
Rigau considera que “s’està improvisant” i que
això pot tenir conseqüències molt greus quan s’està parlant d’ordenar el
sistema educatiu. "És molt perillós, i demanem al ministeri que
hi hagi més reflexió, perquè la precipitació en lleis d'educació pot resultar
molt cara", ha valorat la consellera d'Ensenyament en funcions.
Ministre d'Educació, José Ignacio Wert. Font: Twitter José Ignacio Wert. |
D’altra banda, segons el Ministeri d’Educació, el que pretenen amb aquesta nova llei, és definir més clarament el
currículum de les assignatures instrumentals, per exemple, especificant el
número d’hores mínimes, però deixant llibertat a les comunitats autònomes i els
centres en particular perquè pugui decidir quina oferta volen donar. D’aquesta
manera, volen que “cada institut pugui especialitzar-se en un àmbit determinat”,
segons ha dit Gomendio. “La reforma aprovada pel Govern [Estatal] busca reduir
el fracàs escolar i millorar el rendiment dels alumnes. No és una normal
ideològica” defensa el ministre d’Educació, José Ignacio Wert. I afegia que “cal
evitar que hi hagi 17 sistemes educatius diferents”.
Amb aquesta iniciativa, el ministeri
planteja un canvi en el punt de partida de l’avant-projecte de Llei Orgànica de
Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE), que havia sigut molt criticada per
les comunitats autònomes, incloses les governades pel PP. En el text inicial, s’augmentaven
fins un 65% les competències de l’Estat en la definició del currículum escolar,
però sense especificar en quines assignatures. Actualment, el percentatge de l’Estat
és del 55%. “Els percentatges no canvien”, ha avisat Gomendio, sinó el canvi de
model.
EduCa't amb qualitat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada