dimecres, 7 de novembre del 2012

L'elecció de les carreres cientifico-tècniques baixa a Catalunya

Actualitat - Només el 26% de les noies d’ESO opten per la branca de ciències, tecnologia i matemàtiques en els seus estudis postobligatoris mentre que entre els nois, el percentatge s’eleva al 40%. Són dades d’un estudi elaborat per Everis amb col·laboració del departament d'Ensenyament de la Generalitat.

L'estudi també analitza els factors que influeixen als alumnes a l’hora de decidir els seus estudis i confirma, tal i com ja es coneixia, que la principal font d’influència és l’opinió dels pares. La novetat però, és que el segon factor que ajuda en la pres de decisió d’aquests joves és la informació que troben a Internet.

 
photo
Font: scui3asteveo
Segons el mateix estudi, en general, els alumnes tenen una visió positiva dels estudis i professions relacionats amb ciència, tecnologia i matemàtiques. Creuen que són atractives, donen prestigi i ofereixen bones sortides professionals però en molts casos les descarten perquè creuen que són massa difícils. De fet, el 45% dels alumnes d’ESO no es veu capaç de fer una carrera d’enginyeria i informàtica, mentre que el 51% tampoc no es veu capacitat per fer una carrera de matemàtiques, física o química.

Pel que fa als estudiants que finalment es decanten per aquestes opcions, en un 95% dels casos diuen que és per vocació. Són alumnes amb bons resultats acadèmics, amb nota global de notable o excel·lent i majoritàriament es consideren hàbils amb les tecnologies de la informació i la comunicació.

Davant d’aquests resultats, la consellera d’Ensanyament, Irene Rigau, ha dit que cal “esbrinar què vol dir difícil per aquests nois, si es refereixen al temps i esforç que requereixen i que els poden restar al temps d'oci que tant s'ha expandit per als joves en les últimes dècades o si es tracta que realment no tenen les matèries de matemàtiques i ciències ben assolides des de primària". En aquest cas, Rigau aposta per "reforçar les matèries instrumentals a primària" per garantir un bon assoliment de matemàtiques, ciències i llengua per a tots els alumnes.

Redacció EduCa't amb qualitat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada