dimecres, 3 d’octubre del 2012

Qualitat educativa


Opinió - Ahir us vam explicar el model educatiu de l’aula inclusiva recollida dins de l’escola inclusiva. Aparentment, els resultats d’aquest model d’ensenyança semblen ser prou positius, però com en tots els aspectes de la vida, hi ha opinions per a tot. I és aquí on sorgeixen els dubtes sobre l’efectivitat d’aquest model: afavoreix a tots els alumnes? Endarrereix als nens i nenes amb millors habilitats? Col·lapsa al professor/a encarregat de la classe?

Especialistes de fora de l’àmbit pedagog han apel·lat que l’educació inclusiva pot desfavorir als estudiants autòctons sense necessitats educatives específiques argumentant que el seu ritme d’aprenentatge pot veure’s reduït. Tot i això, estudis realitzats per Grau (1998) o Jhon-son i Jhon-son (1986) demostren que tals alumnes rendeixen més a l’aula inclusiva i adquireixen valors que en el sistema educatiu diferenciat els hi manquen. Un altre dels inconvenients d’aquest mètode, és l’actual conjuntura econòmica: l’educació inclusiva exigeix la formació i el reciclatge del personal docent, noves infraestructures a l’aula i més d’un professor per aula, fins a tres. Aquestes exigències no són factibles actualment a causa de les retallades dutes a terme per la Generalitat de Catalunya.
 
En aquest moment, on s’ha demostrat que l’educació inclusiva afavoreix a tots els alumnes, cal que escoles i Govern vagin tots a una. Seguir lluitant en contra de les retallades, si, però també lluitar per la qualitat en l'educació catalana i pel millor model educatiu per als alumnes: per l’escola inclusiva. Per intentar que en un futur totes les escoles de Catalunya practiquin aquest tipus d’educació sense cap carència i amb una total eficàcia.

 Neus Jané, redactora d'EduCa't amb qualitat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada